Przepis na Lornetę

Przepis dla 8 osób

Składniki:
  • 4 nóżki cielęce
  • włoszczyzna bez kapusty
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 listki laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego i pieprzu
  • 1 białko (do klarowania)
  • 2 cytryny
Oczyszczone nóżki sparzyć wrzątkiem i ugotować z obraną włoszczyzną, cebulą, czosnkiem i przyprawami. Gdy mięso zmięknie tak, że będzie odchodzić od kości, rosół przecedzić i dodać do niego sok z cytryny (powinno pozostać niewiele ponad litr płynu). Sklarować białkiem. Polega to na tym, że białka trzeba ubić na sztywno, do piany wlać przecedzony rosół i całość postawić na małym ogniu. Energicznie ubijać trzepaczką, aż do zagotowania, po czym zdjąć z ognia, przykryć i odstawić na około 10 minut. Po tym czasie szumowinę z białkiem zdjąć łyżką cedzakową, a wywar przecedzić przez gazę. Ostudzone nóżki drobno posiekać, włożyć do formy i zalać wywarem. Odstawić, aż galareta się zsiądzie. 


Meduza z lornetą, czyli zimne nóżki (plus dwie sety)

(Lorneta)

Komentarze

  1. W życiu nie słyszałam o białku!😍 to dla mnie zupełna nowość!

    OdpowiedzUsuń
  2. W życiu nie słyszałam o białku!😍 to dla mnie zupełna nowość!

    OdpowiedzUsuń
  3. moja babcia taką robi

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Przepis na pyzy z mięsem